Sidor

tisdag 21 oktober 2014

Dagen efter

Dagen efter, och nu har vi en härlig månad framför oss.

Augustgalan äger rum den 24 november, då får vi veta. Fram till dess kan vi läsa de nominerade böckerna och lära känna nya författarskap och glädjas åt de redan kända.

Jag har inte alls koll på Lyra Ekström Lindbäck och Ida Börjel. Det ska bli mycket intressant

Alkemistens dotter av Carl-Michael Edenborg och Beckomberga. Ett ode till min familj. av Sara Stridsberg, har jag sneglat på och funderat på att lägg i min läsa-hög. Nu hamnar de där.

Steve Sem-Sandberg känner jag till och han har särskilt kommit till mig på senare tid. Rite roligt faktiskt. Han hade en speciell roll i Liv Strömqvist tänker på dig, som jag såg på Elverket för ett tag sedan. Och efter det har jag sett hans bok överallt, och nu blir han nominerad. Jag fick också av en vän veta att han i sitt tidigare författarskap har skrivit sience fiction. Intressant! Jag förstår att hans bok De utvalda berättar en hemsk historia.

Kristina Sandbergs Liv till varje pris läser jag nu. Är precis i sluttampen. En fantastisk bok, och jag kommer att läsa de två tidigare böckerna om Maj också. En historia som behöver berättas om en hemmafrus liv, för inte alls länge sedan. Om det lilla livet, som i mångt och mycket är och har varit osynligt. Jag har också förmånen att få träffa författaren i ett samtal och bokcirkel i morgon. Mer om det senare!

De nominerade på presskonferensen





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar