Sidor

måndag 5 januari 2015

Mitt bokliga 2014 och lite om 2015...

Jaa, hörrni.

Slutet på 2014 gick inte i läsandets tecken för min del. Och inte början på det nya heller. Jag har inte läst en rad, inte en enda under min julledighet!

Jag och mina kära har varit sjuka i omgångar från julaftonskvällen, vilket helt enkelt inte gett tid och lugn för läsning. Så kan det vara.

Resten av det gångna året har det dock blivit en del läst. Inte så mycket som tidigare år, men jag känner mig nöjd. Många fina läsupplevelser! Året har ju också innehållit andra saker som tagit min uppmärksamhet. Nytt barnbarn och ny käresta, till exempel. :)

Jag kan mycket väl ha glömt någon titel i min lista över lästa böcker, eftersom jag inte är så systematisk i listandet. Här har jag kanske ett lämpligt nyårslöfte, om en ska hålla på med sådant. :-)

På det nya året tänkte jag, förutom de böcker som kommer i mina cirklar, ägna mig åt att börja läsa de böcker som är nominerade till Sveriges Radios romanpris. Det kan bli en lagom utmaning som jag kan hålla!

Den andra kvinnan av Therese Bohman
Psykodrama av Magnus Dahlström
Kalmars jägarinnor av Tove Folkesson
Timme Noll av Lotta Lundberg
Kafkapaviljongen av Tony Samuelsson
Twist av Klas Östergren

Lyssnarjuryns diskussioner om böckerna börjar sändas i P1 måndag 2 mars klockan 14.03 2015 och pågår hela veckan. På fredagen avslutas Romanpris-veckan med en finalsändning då segraren tillkännages.

Javisstja. 2014 års lästa böcker!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar