Sidor

tisdag 1 mars 2016

Blogg100

Dags igen. Hundra inlägg på hundra dagar. Det klarar jag väl!? :-)

För femte året i rad arrangerar Fredrik Wass (@bisonblog) denna utmaning. Hundratals bloggare samlas kring taggen #blogg100 och delar med sig av sin verklighet på olika sätt i tusentals blogginlägg.

Jag kommer att skriva om det jag brukar. Kultur i allmänhet och böcker i synnerhet. Kanske med någon utvikning åt något annat håll. Det är fantastiskt att få delta i denna gemenskap och jag hoppas jag håller alla dagar ut. Jag har försökt förut men inte klarat alla 100... Denna gång lägger jag ribban på lagom. Det kommer att bli vanliga långa inlägg om läsupplevelser, och ovanliga korta inlägg om betraktelser i allmänhet.

Många säger att bloggen är död, den har inte någon framtid, men jag tror inte det. Vi behöver ställen där vi kan dela med oss, diskutera, skriva av oss, argumentera, hitta likasinnade och för den delen hitta olikasinnade för att vidga vyer. Och göra det med lite eftertanke. Gillar´t!

För att hålla ihop bokbloggande inlägg tycker jag vi använder taggen #blogg100bok, så blir det lättare, eller hur?

Följ mig gärna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar