Sidor

lördag 30 april 2016

Podcasts.. orka?

Det här med podcasts...

Jag har liksom inte mäktat med. Jag är ingen lyssnare på något sätt. Lyssnar inte på musik eller böcker. Lyssnar inte när jag pendlar.

Men nu har jag testat i liten skala.. och älskar. Just dessa i alla fall. :)

Jag pratar alltså om Superältarna och Lunch med Montelius.

Superältarna beskriver sig så här: För länge, länge sedan i en galax långt, långt borta föddes två författare. Jenny Jägerfeld och Johanna Thydell. Deras kunskapstörst var stor, nyfikenheten enorm och lusten att upptäcka världen oändlig.

Där hittar jag samtal med massor av spännande människor och inspelningar av samtalsserien Psykologer läser böcker. En guldgruva!

Lunch med Montelius: Gillar det Martina M gör i övrigt, och detta var ju också mycket trevligt. Martina träffar Expressens Gunila Brodrej på ett lunchställe och pratar brett om kultur. Samtal om ditten och datten, till synes lättviktigt men grundat i allvar.

Har du en favoritpod? Varför gillar du den så mycket? När lyssnar du? *nyfiken*


Inlägg 61/100 i utmaningen #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar