Sidor

söndag 7 augusti 2016

Sommarläsning 2016

Sommaren pågår. Solen skiner och jag läser en hel del. Bloggar däremot inte, inser jag. Sorry vänner.

Men det kommer. Ha tålamod. :-)

Har bland annat läst eller läser:
  • En mörkare himmel av Mari Jungstedt och Ruben Eliassen
  • Händelser vid vatten av Kerstin Ekman
  • Löwensköldska ringen av Selma Lagerlöf
  • Tjugo år till dig av Anna Lönnqvist
  • Amerikahuset av Sven Olof Karlsson
  • H som i Hök av Helen Macdonald
  • Etthundra mil av Jojo Moyes
  • Det finns annan frukt än apelsiner av Jeanette Wintersson
  • I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv av Tom Malmquist
  • Simmaren av Joakim Zander
  • En annan rörelse av Jörgen Löwenfeldt
  • ...

2 kommentarer:

  1. Kul att du har läst Lagerlöf! Jag skrev ett inlägg om bl a henne häromdan. Hon är en av vårt lands bästa berättare och en av mina klara klassikerfavoriter bland författarna. :P

    SvaraRadera
  2. Mja.. jag är inte så förtjust faktiskt. Knappt så jag vågar säga. :-)

    SvaraRadera