Sidor

fredag 3 mars 2017

Att läsa med andra ögon

I vanliga fall läser jag med mina egna ögon. ;-)

Men det händer ju då och då, att någon vill att jag läser med lite andra ögon. När någon som skriver vill ha mina ögon på sin text. Ja, jag vet.. det blir lite motsägelsefullt här med alla ögon!

Du fattar, när jag läser för att tycka till och ge feedback på en text då läser jag lite annorlunda. Jag försöker lyfta blicken lite, samtidigt som jag sänker blicken lite.

Jag noterar såklart de korr som behöver göras och det handlar om allt från stavfel och syftningsfel, till stycken som inte hänger ihop. Men jag läser också för att kunna ge ett övergripande omdöme. Inte om "bra/dåligt" utan om det håller.. i mina ögon.

Jag har läst några av Jörgens Löwenfeldts noveller tidigare, och jag är förtjust! Nu får jag läsa fler och tycka till inför ett projekt framöver. Lite överväldigande och märkvärdigt. Jag hoppas kunna tycka något klokt som hjälper. (lovar att berätta mer när det klarnar)

Jörgen finns också @bagatellerna på Insta om du vill kika. (där ifrån har jag lånat bilden på novellerna)

Läs också gärna vad jag tyckte om hans bok Ensamma tillsammans, och läs den du med, den ger mersmak!

Inlägg 3 av 100 i utmaningen #blogg100 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar